قوانین و مقررات خدمات طراحی سایت

خریدار گرامی ضمن قدردانی بابت حسن انتخاب شما، به اطلاع می رساند توافق نامه ای که پیش روی شما است، ما بین شرکت سفیرانِ بر خطِّ آوای رسا با کد ثبت 65451 و به نمایندگی مدیر عامل شرکت به عنوان فروشنده و مجری ارائه ی خدمات دیجیتال مارکتینگ (طراحی سایت، فروشگاه اینترنتی، خدمات سئو و …) با خریداران منعقد می گردد و هدف آن جلب اعتماد و ایجاد محیطی امن برای مشتریان گرامی است تا بتوانند با استفاده از خدمات و محصولات شرکت آوای رسا، در راستای نیل به اهداف خود در حوزه ی تجارت الکترونیک و استفاده از راهکارهای نرم افزاری گام بردارند. لذا خواهشمند است مفاد توافق نامه را با دقت مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است مفاد این توافق نامه تا پایان دوره ی پشتیبانی مشتریان شرکت سفیرانِ بر خطِّ آوای رسا معتبر و نافذ خواهد بود.

ماده اول – موضوع توافق نامه

موضوع توافق نامه عبارت است از ارائه ی کلیه ی خدمات / محصولات ذکر شده در پیش فاکتور فروشنده که به مهر و امضای طرفین (فروشنده و خریدار) رسیده است و جزء لاینفک تعهدات این توافق نامه می باشد.

تبصره 1 : اصل یا تصویر پیش فاکتور تایید شده توسط خریدار به همراه تبادل کامل اسناد و اوراق مالی ذکر شده در پیش فاکتور، ضمانت اجرای مفاد این توافق نامه می باشد.

ماده دوم – مراحل طراحی سایت

  1. ارسال اطلاعات و محتوای قابل بارگزاری در سایت (شامل فایل های متنی/ تصاویر/ ویدئو/ لوگو/ محصولات/ کالاها / خدمات/ و…) توسط خریدار.
  2. طراحی قالب گرافیکی سایت توسط فروشنده.
  3. نصب و پیکربندی نرم افزار مدیریت محتوای سایت و افزونه های کاربردی آن وپیاده سازی قالب گرافیکی.
  4. ورود اولیه ی اطلاعات و محتواهای دریافت شده از خریدار و چیدمان سایت و پیکربندی منوهای آن توسط فروشنده.
  5. بارگزاری موقت سایت و ارائه ی دسترسی به خریدار جهت رویت سایت و اعلام اصلاحات کلی و نهایی. (تحویل موقت سایت).
  6. اعمال اصلاحات نهایی در صورت اعلام خریدار و یا تایید بارگزاری سایت توسط ایشان.
  7. بارگزاری نهایی سایت بر روی دامنه و ارائه ی نام کاربری و رمز عبور کنترل پنل سایت به خریدار جهت بروزرسانی اطلاعات سایت و ورود محتوا.
  8. ارائه ی خدمات آموزشی و پشتیبانی فنی به خریدار.

ماده سوم دوره ی گارانتی سایت

دوره ی گارانتی به صورت رايگان از تاريخ تحویل موقت سایت (بند 5 ماده 2) تا پایان مدت ذکر شده در پیش فاکتور تایید شده ی طرفین می باشد و پس از اتمام آن، توافق نامه پشتیبانی فنی سالیانه به صورت مجزا منعقد خواهد شد.

* توجه شود كه دوره ی گارانتی شامل پشتيباني فنی سایت بوده و به معناي توليد امكانات جديد، برنامه نویسی و یا محتواگذاری نيست.

تعهدات فروشنده در دوره ی گارانتی به صورت کلی، به شرح زير مي باشد :

1- برطرف نمودن مشكلات نرم‌افزاري (Bug) موضوع توافق نامه به صورت رايگان.

2- رفع اشكالات اعلام شده و پاسخگویی به سوالات خریدار / نماینده ی ایشان در حوزه های مرتبط با موضوع توافق نامه.

3- بروزرسانی های نرم افزاری سیستم مدیریت محتوای وب سایت (CMS) و سایر افرونه های کاربردی . (در صورت نیاز و با تشخیص فروشنده).

4- پیاده سازی مکانیسم های حداکثری امنیت و حفاظت از اطلاعات و داده های سایت در برابر آسیب های ناشی از نفود و …

5- تهیه ی فایل پشتیبان از اطلاعات سایت و بازیابی آخرین بک آپ اطلاعاتی در صورت بروز هرگونه اتفاق

تبصره 2 : ارائه ی خدمات پشتیبانی فنی در دوره ی گارانتی توسط فروشنده، از طریق گروه اختصاصی مشتریان در پیام رسان تلگرام یا ارسال تیکت به ایمیل فروشنده در روزهای کاری تقویم رسمی کشور جمهوری اسلامی ایران میسر خواهد بود. ساعات پاسخگویی واحد پشتیبانی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8/30 لغایت 16/30 و پنجشنبه ها 8/30 لغایت 12/30 می باشد.

تبصره 3 : هرگونه اختلال سراسری مانند قطع شدن سراسری اینترنت، تحریم و … که خارج از حیطه ی دسترسی و خدمات فروشنده باشد، تا برطرف شدن آن مسئولیتی را متوجه پشتیبانی فنی و فروشنده نخواهد نمود.

تبصره 4 : در صورت دریافت دسترسی کامل (Super Admin) کنترل پنل نرم افزار مدیریت محتوای سایت (CMS) و یا سایر دسترسی های کاربردی توسط خریدار (بک آپ هاست)، عواقب بعدی و مسئولیت های ناشی از ارائه ی آنها از فروشنده سلب خواهد شد و نیز خدمات گارانتی و پشتیبانی فنی سایت از درجه اعتبار ساقط می گردد. بدیهی است دریافت هرگونه خدمات و سرویس های بعدی از شرکت آوای رسا، پس از بررسی و تایید کارشناسان شرکت و با ارائه ی پیش فاکتور مجزا امکان پذیر می باشد.

ماده چهارم – تعهدات خریدار

4-1- خریدار متعهد می گردد نسبت به پرداخت مبلغ (مبالغ) توافق شده در پیش فاکتور، در موعد مقرر اقدام لازم را به عمل آورد. لازم به ذکر است تبادل کامل اوراق و اسناد مالی توافق شده (ذکر شده در توضیحات پیش فاکتور)، به منزله ی شروع تعهدات فروشنده خواهد بود.

4-2- خریدار متعهد می گردد یک نفر را به عنوان نماینده ی تام الاختیار خود ناظر بر حسن اجرای توافق نامه در ذیل پیش فاکتور تایید شده معرفی نماید و حتی الامکان از تغییر وی در طول اجرای پروژه اجتناب نماید. وی به نمایندگی از سازمان متبوع خود متعهد است در جهت گردآوری و ارسال به موقع محتوا، اطلاعات و مستندات لازم، اعلام نواقص و ایرادات به صورت مکتوب، تنظیم صورتجلسات انجام مراحل مختلف کار به اتفاق نماینده فروشنده و کلیه مواردی که به نحوی به تحویل پروژه در موعد مقرر کمک می نماید، همکاری های لازم را با فروشنده به عمل آورد.

4-3- خریدار متعهد می گردد اطلاعات و محتوای قابل درج در سایت خود را حداکثر ظرف مدت 10 روز کاری از تاریخ تایید پیش فاکتور، به فروشنده تحویل و یا در این خصوص، طبق عرف فروشنده (حداکثر 5 روز)، فرصت خواهی نماید و چنانچه در پرداخت تعهدات مالی، هماهنگی با فروشنده و عمل به تعهدات توافق نامه دچار تاخیر شود، به ازای هر روز تأخیر 3 روز به مدت تحویل پروژه افزوده می شود. ضمناً پس از پایان مهلت ارسال اطلاعات، تکمیل اطلاعات سایت به عهده خریدار بوده و به منزله ی تحویل موقت سایت می باشد.

4-4- پس از گذشت 30 روز از تاریخ تحویل موقت سایت به خریدار، در صورت عدم ارسال اصلاحات و یا تایید نهایی سایت توسط خریدار، خدمات ارائه شده توسط فروشنده به منزله ی تحویل نهایی سایت و تکمیل موضوع توافق نامه تلقی گردیده و هر گونه ارائه ی خدمات و یا اعمال اصلاحات بعد از این تاریخ، مشمول پرداخت هزینه ی خدمات مازاد خواهد بود. 

4-5- خریدار متعهد می گردد فضا و دامنه خود را سالانه شارژ نماید. در غیر اینصورت و پس از گذشت 30 روز از زمان شارژ، اطلاعات و نرم افزار سایت از دسترس خارج خواهد شد و فروشنده تعهدی در قبال بازگرداندن سایت نخواهد داشت.

4-6- عدم تمدید دوره پشتیبانی یا خدمات سرویس و نگهداری سایت پس از اتمام دوره، به منزله ی انصراف خریدار از دریافت خدمات مزبور تلقی گردیده و هرگونه تبعات ناشی از آسیب به سایت و محتویات آن و یا عدم امکان بازیابی اطلاعات، از فروشنده سلب مسئولیت می گردد.

4-7- در صورت خریداری سرویس چند زبانگی، ترجمه سایر زبان های خارجی بر عهده ی خریدار می باشد و فروشنده تعهدی در قبال ترجمه نخواهد داشت.  همچنین اجرای پیاده سازی سایت به سایر زبان های مازاد (زبان دوم / سوم/ و …) پس از تایید و بارگزاری نهایی سایت به زبان اصلی (زبان اول طراحی شده) خواهد بود و بابت هر یک زبان مازاد 7 تا 10 (هفت تا ده) روز به مدت تحویل پروژه اضافه خواهد شد.

4-8- در صورت خریداری خدمات بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو (سئو پیشرفته)، شرح خدمات و نحوه ی ارائه ی آن به صورت جداگانه در توافق نامه ای تنظیم و به امضای طرفین خواهد رسید.

4-9- در صورت خریداری امکان فروشگاه اینترنتی، کلیه مراحل دریافت اینماد و درگاه پرداخت بانکی توسط خریدار انجام خواهد شد و فروشنده صرفاً پیاده سازی و امکان بهره برداری از درگاه پرداخت را برای خریدار میسر خواهد نمود.

4-10- ورود اطلاعات و چیدمان محتوای سایت / فروشگاه اینترنتی توسط فروشنده(اعم از متن، تصویر، جدول، کالا، ویدیو و …)، بر مبنای تعهدات خریداری شده در پیش فاکتور می باشد و هر گونه ورود اطلاعات و یا درج محتوای مازاد، مشمول تعرفه جداگانه و صدور پیش فاکتور مجزا از جانب فروشنده خواهد شد.

4-11- خریدار متعهد می گردد در مرحله ارسال اطلاعات وضعیت دامنه انتخابی خود را مشخص و از طریق راه های ارتباطی معرفی شده (تلگرام / ایمیل) به فروشنده اعلام نماید. بدیهی است در صورتی که دامنه مد نظر خریدار جهت ثبت آزاد نباشد و یا در اختیار سایرین باشد، مسئولیتی متوجه فروشنده نخواهد شد و سایر دامنه های آزاد  بررسی خواهند شد. لازم به ذکر است فروشنده فقط بهره بردار دامنه خواهد بود و چنانچه دامنه ی خریدار در اختیار اشخاص ثالث حقیقی یا حقوقی دیگری باشد، فروشنده تعهدی در قبال انتقال مالکیت دامنه آن به خریدار نخواهد داشت و این فرآیند می بایست توسط خریدار پیگیری و انجام شود.

ماده پنجم – تعهدات فروشنده

5-1- فروشنده متعهد گردید موضوع توافق نامه را در موعد مقرر به اتمام رسانیده و تحویل خریدار نماید.

5-2- فروشنده متعهد گردید با خریدار، همکاری کامل نموده و کلیه موارد را به اطلاع نامبرده برساند.

5-3-  فروشنده متعهد است كليه اسناد، مدارك و اطلاعات مربوط به خريدار را محرمانه تلقي نموده و در حفظ و عدم انتشار آن کوشش نماید.

5-4- فروشنده متعهد است نسبت به اعمال اصلاحات کلی و درخواستی خریدار بر روی سایت، پس از تحویل موقت سایت اقدام نماید.

5-5- فروشنده متعهد است پس از اتمام مدت گارانتی، در صورت اعلام خريدار نسبت به عقد توافق نامه پشتيباني فنی اقدام نمايد.

5-6- فروشنده متعهد است در طول مدت توافق نامه، اشكالات ناشي از عملیات خود را كه منجر به قطع بهره برداري از سایت می گردد، رایگان رفع نماید.

5-7- فروشنده متعهد می گردد در صورت ثبت دامنه ی مد نظر خریدار و با اعلام مکتوب ایشان، آن دامنه را به نام وی منتقل نماید.

ماده ششم شرایط عمومی

6-1- طرفین توافق نامه ملزم به رعایت قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران خواهند بود و مسئولیت هرگونه کاربری و محتوای مغایر با قوانین کشور ایران در سایت بر عهده خریدار می باشد.

6-2- آوای رسا (فروشنده) می تواند بنا به تشخیص ضرورت و با قصد احراز هویت از مشتریان مدارکی دال بر صحت مشخصات اعلامی خود درخواست نماید که ارسال مدارک برای خریداران محترم الزامی می باشد.

6-3- خریداران با تایید پیش فاکتور ارائه شده ی فروشنده، موافقت خود را با مفاد و تبصره های این توافق نامه اعلام می نمایند و مسئولیت عدم مطالعه قبل از تایید سفارش بر عهده خریداران محترم خواهد بود. همچنین خریداران می توانند همزمان با تایید پیش فاکتور، نسخه ی فیزیکی مهر و امضا شده از متن این توافق نامه را از فروشنده مطالبه و درخواست نمایند و فروشنده بنا به اعلام خریدار ملزم به ارائه آن می باشد. (لازم به ذکر است عدم دریافت نسخه فیزیکی این توافق نامه، خللی در اجرای تعهدات پروژه بوجود نخواهد آورد و فروشنده ملزم به رعایت کلیه بندهای این توافق نامه می باشد.)

6-4- تصميمات كتبي و يا صورت جلساتي كه توسط نمايندگان طرفين تایید و امضا مي شود، معتبر و نافذ بوده و براي طرفين لازم الاجراست.

6-5- طرفين این تفاهم نامه حق هرگونه همكاري مستقل با پرسنل طرف مقابل را براي مدت 3 سال پس از انعقاد این تفاهم نامه نخواهند داشت. اين همکاری شامل استخدام، تفاهم نامه مشاوره و مواردی از این دست خواهد بود. هر یک از طرفین در صورت عدم رعایت موضوع بدون کسب اجازه نامه کتبی از طرف مقابل، موظف به پرداخت جریمه نقدی معادل 3 برابر مبلغ پیش فاکتور توافق شده می باشند.

6-6- هرگونه درخواست مرتبط با سایت مانند از دسترس خارج نمودن سایت، ارائه ی دسترسی ها و مواردی از این دست (که مرتبط با پشتیبانی فنی سایت نباشد) از سمت خریدار یا نماینده ایشان، می بایست به صورت مکتوب و فقط از طریق مکاتبه رسمی (ارسال نامه به راه های ارتباطی) به فروشنده اعلام شود تا پس از بررسی و تایید، انجام گردد. فروشنده به درخواست های غیر رسمی که از طرق مختلف مانند تماس تلفنی/ پیامک/ پیام در شبکه های اجتماعی و … به ایشان اعلام می گردد، ترتیب اثر نخواهد داد.

6-7- طبق قانون سازمان تنظیم ارتباطات، در صورتی که خریدار مبالغ توافق نامه را مطابق با نحوه ی پرداخت توافق شده و در موعد مقرر نپردازد، فروشنده می تواند سایت ایشان را از دسترس خارج نموده و برای راه اندازی و بارگزاری مجدد، پیش فاکتور مجزا صادر نماید.

ماده هفتم- تغييرات در سایت

در صورت نیاز به اضافه نمودن بخش (های) جدید به سایت که خارج از تعهدات فروشنده در این توافق نامه می باشد، اين تغييرات از جانب فروشنده مورد بررسي قرار گرفته و درصورت امكان انجام، فروشنده پيشنهاد مالي و زماني خود را به خريدار اعلام مي‌نمايد. درصورتي كه پيشنهاد مورد توافق طرفين قرار گيرد، فروشنده متعهد خواهد شد كه ظرف زمان تاييد شده درخواست‌هاي مصوب را در نرم‌افزارها اعمال نمايد. همچنين خريدار متعهد مي‌گردد كه پرداخت‌هاي مربوط به آن را طبق توافق طرفين انجام دهد.

ماده هشتم- فسخ توافق نامه

چنانچه اين توافق نامه توسط خريدار فسخ گردد، وی موظف است 30% مبلغ توافق نامه را به عنوان حق خسارت فسخ به فروشنده پرداخت نماید. لازم به ذکر است پس از مرحله 2(دوم) از ماده 2 (دوم) توافق نامه، امکان فسخ و استرداد وجه وجود ندارد و خریدار موظف به پرداخت کامل مبلغ و تعهدات خود می باشد. همچنین چنانچه فسخ از سمت فروشنده اعلام گردد، ایشان نيز موظف است مبلغ دریافتی را به ازای خدمات باقیمانده و اجرا نشده از موضوع توافق نامه محاسبه و به خریدار عودت نماید و نیز کليه اسناد و مدارک و مستندات مربوط به خريدار را تا هر مرحله از کار، به ایشان بازگرداند.

ماده نهم حقوق نرم افزاری

کلیه حقوق مادی و معنوی نرم افزارهای تولید شده در سایت متعلق به فروشنده می باشد و خریدار حق انتشار کدهای برنامه ها و یا ساختار آن ها را به صورت کلی و یا جزئی از خود سلب می نماید و در غیر آن، در صورت بروز هر گونه تخلف مطابق با قانون رفتار خواهد شد.

لازم به ذکراست بر اساس توافق با خریدار، امضای فروشنده در سایت قرار داده می شود.

تبصره 5 : انتقال حقوق مادی و معنوی نرم افزارهای تولید شده به خریدار، با توافق طرفین امکان پذیر است.

ماده دهم –  نشانی طرفین

نشانی طرفین توافق نامه، همان آدرس ذکر شده در پیش فاکتور تایید شده می باشد.

‌هرگاه يكي از طرفين توافق نامه نشاني خود را تغيير دهد بايد موضوع را كتبا ظرف مدت 10 (ده) روز بطرف ديگر اعلام نمايد و در غير اين‌صورت و پس از اين ده روز، كليه مكاتباتي كه با پست و يا با اخذ رسيد به آدرس قبلي ارسال شده باشند، از لحاظ اين توافق نامه ابلاغ شده، تلقي مي‌گردند.

تبصره 6 : در صورت نیاز خریدار به ارائه خدمات حضوری، کلیه ی هزینه های اعزام کارشناسان شرکت، به عهده خریدار می باشد.

ماده یازدهم راه های ارتباطی 

کلیه مراودات رسمی فروشنده با خریدار و بالعکس، از طریق راه های ارتباطی با مشخصات اعلام شده ی طرفین در پیش فاکتور می باشد. این مراودات حکم مکاتبات رسمی را داشته و برای طرفین مورد تایید و مستند است. لازم به ذکر است شرکت آوای رسا پس از گذشت 24 (بیست و چهار) ساعت از آخرین ارتباط خود با خریداران آن را مشاهده شده تلقی خواهد نمود.

ماده دوازدهم حوادث قهریه (فورس ماژور)

در صورت بروز حوادث قهريه مانند سيل، طوفان، زلزله و ديگر بلاياي طبيعي و یا مواردی از قبیل قطعی سراسری اینترنت، تعطیلی های غیرمترقبه کشور جمهوری اسلامی ایران كه مانع ايفاي تعهدات اجرایی پروژه گردد و يا تعهدات را به تعويق اندازد، هيچكدام از طرفين مسئول خسارت‌هاي وارده به طرف مقابل نمي‌باشند و موارد پیش آمده با توافق فی مابین حل و فصل خواهد شد.

ماده سیزدهم – حل اختلاف

هرگاه در اجرا، تفسير و يا تعبير مفاد اين توافق نامه بين دو طرف اختلاف پيش آيد به‌گونه‌اي كه با مذاكره مستقيم حل و فصل نگردد، در ابتدا موضوع با حضور نمايندگان دوطرف و شخص ثالث بي‌طرف بررسي و حل اختلاف خواهد شد. در صورت عدم حصول توافق، مورد اختلاف به مراجع قانوني و حقوقي مستقر در شهر اصفهان ارجاع خواهد گرديد.

ماده چهاردهم – نسخ توافق نامه

این توافق نامه مشتمل بر 14 (چهارده) ماده و 6 (شش) تبصره می باشد که حکم واحد دارد و از هر حیث لازم الاجرا و قطعی برای طرفین تلقی می گردد.